بهترین خلاصه کتاب دانش خانواده و جمعیت بهمراه سوالات تستی با پاسخنامه

 

 

 

دانلود خلاصه کتاب دانش خانواده و جمعیت (ویراست سوم)

 

 

 

 

معرفی کتاب دانش خانواده و جمعیت (ویراست سوم)

کتاب دانش خانواده و جمعیت (ویراست سوم) اثر جمعی از نویسندگان است که در دفتر نشر معارف به چاپ رسیده است. این کتاب مخاطبان را تمام ابعاد خانواده، زندگی خانوادگی، تشکیل خانواده، فرزند آوری و ... آشنا می‌کند.

درباره کتاب دانش خانواده و جمعیت (ویراست سوم) 

کتاب دانش خانواده و جمعیت (ویراست سوم) اثر جمعی از نویسندگان است که در دفتر نشر معارف به چاپ رسیده است. این کتاب تمام آنچه را که لازم است درباره خانواده بدانیم، به ما می‌گوید. در حقیقت این کتاب سخنانش را از مراحل پیش از تشکیل خانواده آغاز می‌کند و سپس مراحل مختلف تشکیل خانواده را بررسی می‌کند. 

فصل دوم کتاب درباره مراحل تشکیل خانواده صحبت می‌کند و از دوران حین ازدواج می‌گوید. از معیارهای انتخاب همسر گرفته تا چالش‌هایی که هر جوانی ممکن است در این دوران با آن روبه‌رو شود، در این فصل بررسی می‌شوند. فصل سوم کتاب به مراحل تحکیم یک خانواده ارتباط دارد. خانواده درست مانند نهالی است که تازه در خاک کاشته باشیم و از همین رو به مراقبت و مواظبت احتیاج دارد. بنابراین برای تمام زوج‌هایی که تشکیل خانواده داده‌اند، لازم است تا با تحکیم خانواده آشنا شوند. 

فصل چهارم از ایمن سازی خانواده می‌گوید؛ این فصل آسیب‌ها و راهکارها را بررسی می‌کند. عوامل مختلفی که ممکن است باعث آسیب یک خانواده شوند در این فصل بررسی می‌شود و نویسندگان کتاب، راهکارهایی هم برای حل مسائل و مشکلات بیان کرده‌اند. 

فصل پنجم از فرزند و فرزند پروری صحبت می‌کند. یعنی یکی از مهم‌ترین اهداف ازدواج و بخش مهمی که خانواده‌ها به خاطر آن تشکیل می‌شوند. این فصل هر آنچه را که مرتبط با فرزند آوری و فرزند پروری است، بررسی می‌کند. فصل آخر کتاب هم به مسئله جمعیت پرداخته است و خانوده را در این بستر، مورد بررسی قرار داده است. در انتهای هر فصل نیز سوالات مختلفی آمده است که به درک بهتر مطالب کمک می‌کند.

دفتر نشر معارف وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌‌ها، در سال ۱۳۷۶ تأسیس شد و در سال ۱۳۷۹ به صورت رسمی آغاز به کار کرد. این انتشارات تلاش می‌کند از دریچه اسلام ناب به بازخوانی، بررسی، نقد و تولید اندیشه در عرصه‌های مختلف بپردازد. از جمله این فعالیت‌ها می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توان به چاپ بیش از ۱۱۰۰عنوان کتاب در زمینه دروس معارف اسلامی دانشگاه‌ها، اندیشه‌‌های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، پرسش‌ها و پاسخ‌های دانشجویی، معارف قرآن و اهل‌ بیت (ع)، دین‌پژوهی، اخلاق و عرفان، انقلاب اسلامی و تاریخ معاصر، مسائل جهان اسلام، غرب‌شناسی، شبهات فکری و عقیدتی، مسایل تاریخی و فلسفی، علوم انسانی، مسایل تربیتی، زن، خانواده و نقد فمینیسم و… اشاره کرد. نشرمعارف اخیراً نیز گام‌هایی در حوزه ادبیات داستانی برداشته است. این انتشارات با راه ‌اندازی ۳۰ مرکز فروشگاهی با عنوان تجاری «پاتوق کتاب» و همچنین برگزاری ۱۲ دوره مسابقات کتابخوانی «پویش روشنا» در سطح ملی، توانسته است گام‌های مفید و موثری در توزیع و ترویج کتابخوانی کشور بردارد.

آنچه این روزها بیش از هرچیز دغدغه نسل انقلابی است آشنایی جوانان و دانشجویان با حقیقت دین و معارف اسلام است، انتشارات در این زمینه پیشرو است و تلاش دارد پاسخی علمی و دینی برای تمام سوالات این نسل داشته باشد.

کتاب دانش خانواده و جمعیت (ویراست سوم) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

خواندن کتاب دانش خانواده و جمعیت (ویراست سوم) را به تمام دانشجویان پیشنهاد می‌کنیم. 

 

دانش خانواده و جمعیت به عنوان 2 واحد درسی مورد تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفت و در شمار یکی از عناوین درسی مقطع کارشناسی معرفی گردید. با توجه به نیاز یک منبع جامع و کامل برای این واحد درسی جدید دانشگاه معارف اسلامی اقدام به تالیف کتاب خانواده و جمعیت به عنوان یک کتاب دانشگاهی نموده است. در حال حاضر در بسیاری از دانشگاه های سراسر کشور از این کتاب به عنوان منبع اصلی در درس دانش خانواده و جمعیت استفاده می شود.

راهنمای کتاب دانش خانواده و جمعیت

ن کتاب دربردارنده مجموعه ای از دانشهای شناختی، مهارتی و رفتاری است که می تواند آگاهی بخش دانشجویان در عرصه های مختلف نهاد خانواده، قبل و بعد از تشکیل خانواده باشد. مهارت ها و آمادگی های قبل از ازدواج و نحوه مدیریت عاطفی، اخلاقی و رفتاری پس از ازدواج ازجمله مباحثی است که کتاب حاضر عهده دار آن است. در این کتاب ضمن توجه دادن به مهارتهای ارتباطی که بین اعضای خانواده ضروری است، مسائلی چون آگاهی های حقوقی، دانش ها و مهارتها در اقتصاد خانواده و نحوه حل مشکلات و آسیب های خانواده در عرصه های مختلف نیز مباحثی ارائه گردیده است.کتاب دانش خانواده و جمعیت نشر معارف شامل 6 فصل زیر است:

  • تشکیل خانواده (پیش از ازدواج)
  • تشکیل خانواده (حین ازدواج)
  • تحکیم خانواده
  • ایمن سازی خانواده: آسیب ها و راهکارها
  • فرزند آوری و فرزند پروری
  • جمعیت

 

تفاوت ویراست دوم و سوم کتاب دانش خانواده و جمعیت

با توجه به اهمیت موضوع خانواده در سال های اخیر، این کتاب چندین بار مورد ویراستاری و چاپ مجدد قرار گرفته است. در حال حاضر ویراست سوم کتاب دانش خانواده و جمعیت، جدید ترین و آخرین ویراست این کتاب است. در ویراست سوم تغییرات اساسی رخ نداده است و تا حد زیادی مطالب کتاب دست نخورده باقی مانده اند. با این حال تغییراتی در چینش فصل ها و تعداد فصل های کتاب رخ داده است. این تغییرات در جهت سیاست های جمعیتی جدید است. با توجه به ملاک قرار گیری مطالب ویراست جدید در آزمون های دانشگاهی، توصیه می شود آخرین ویراست از کتاب دانش خانواده و جمعیت را خریداری کنید تا با مشکلی رو به رو نشوید.

نویسندگان کتاب دانش خانواده و جمعیت نشر معارف

این کتاب که با تلاش جمع نویسندگان و با تمرکز بر اشکالات و دیدگاه های اساتید سراسر کشور مورد بازنگری و ویرایش مجدد قرار گرفت، به کوشش اساتید محترم آقایان دکتر امیرحسین بانک یپورفرد، دکتر محمود حکمت نیا، دکتر محمدجواد محمودی و خانمها زهرا آیت اللهی، شیما سادات حسینی، دکتر مونس سیاح، دکتر بتول نامجو و نیز استفاده از ایده های آقایان دکتر محمود گلزاری، حسین بستان و محمدرضا سالاری فر تدوین شده است.

 

 

دانلود کتاب قابل سرچ دانش خانواده و جمعیت ویراست سوم pdf یکی دیگر از محصولات پکیج دروس معارف اسلامی است که بصورت جداگانه عرضه میشود.

این کتاب بصورت کامل تبدیل به قابلیت سرچ شده و متن کتاب تایپ نشده است.

جلد کتابی که در حال دریافت فایل دیجیتال آن هستید برای شما قرار داده شده است.

دانلود پی دی اف قابل سرچ دانش خانواده و جمعیت

این کتاب قابلیت سرچ دارد ، لذا این تضمین را به شما میدهیم که طبق تصاویر زیر کتاب قابل سرچ است.

پس از دانلود پی دی اف قابل سرچ دانش خانواده و جمعیت خواهید دید که این کتاب تایپ شده نیست و خود کتاب است.

این نسخه از کتاب فقط با فرمت pdf ارائه شده و پس از خرید نسخه word ارائه نخواهد شد و همانطور که گفته شد فقط pdf دریافت خواهید کرد.

دانلود پی دی اف قابل سرچ دانش خانواده و جمعیت را در 2 نوع ، جستوجو در نرم افزار کروم و جستوجو با نرم افزار ادوب اکروبات تست کرده ایم که تصاویر آن را در پایین مشاهده میکنید.

 

تصاویر زیر را از نرم افزار ادوب اکروبات گرفته ایم که در حال جستوجوی متن داخل کتاب هستیم.

دانلود کتاب قابل سرچ دانش خانواده و جمعیت ویراست سوم pdf

چگونه این کتاب را تهیه کنیم؟ بسیار ساده است ، برای دریافت این کتاب بر روی گزینه افزودن به سبد خرید که با رنگ سبز مشخص شده است کلیک کنید.

در صورتی که با سیستم عامل ویندوز وارد سایت شده اید این گزینه در سمت چپ سایت قرار دارد و در صورتی که با تلفن همراه وارد سایت شده اید این گزینه در زیر تصویر یا بنر محصول قرار دارد.

همچنین سوالات خود را قبل از خرید و دانلود کتاب قابل سرچ دانش خانواده و جمعیت ویراست سوم pdf با پشتیبان انلاین در جریان بگذارید.

همچنین میتوانید پس از خرید و دانلود پی دی اف قابل سرچ دانش خانواده و جمعیت تجربه خرید خود را از طریق نظرات با ما در میان بگذارید.

دانش خانواده و جمعیت عنوان دو واحد درسی است که با تصویب جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی و با هدف تبیین عوامل مؤثر در تشکیل، استحکام و تعالی خانواده و نگاه بایسته به مسئله جمعیت و مشکلات ارائه می شود.

مولف : امیرحسین بانکی پور فرد | بتول نامجو | زهرا آیت اللهی | شیما سادات حسینی | فاطمه بداغی | محمدجواد محمودی | محمود حکمت نیا | مونس سیاح
ویراستار : امیرعباس رجبی

دانش خانواده و جمعیت عنوان دو واحد درسی است که با تصویب جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی و با هدف تبیین عوامل مؤثر در تشکیل، استحکام و تعالی خانواده و نگاه بایسته به مسئله جمعیت و مشکلات ارائه می شود.
دانشگاه معارف اسلامی براساس تجربه خود در تدوین کتاب «اخلاق خانواده» و اهداف مشترکی که در سرفصل های ارائه شده ازسوی وزارتین در درس «دانش خانواده و جمعیت» پیش بینی شده، اقدام به تألیف کتاب پیش رو نموده است.
این مجموعه شامل گزیده ای از دانش های شناختی، مهارتی و رفتاری است که می تواند جوانان را در فراگیری مهارت ها و آمادگی های قبل از ازدواج و نیز نحوه مدیریت عاطفی، اخلاقی و رفتاری پس از ازدواج یاری رساند.
در این کتاب ضمن تبیین مهارت های ارتباطی لازم بین اعضای خانواده، مسائلی همچون آگاهی های حقوقی، دانش ها و مهارت های ضروری در اقتصاد خانواده و شیوه حل مشکلات و آسیب های خانواده نیز مورد توجه نویسندگان قرار گرفته است.
این اثر که اولین گام در ارائه متن آموزشی دانش خانواده و جمعیت است، به کوشش اساتید محترم آقایان دکتر امیرحسین بانکی پورفرد، دکتر محمود حکمت نیا و دکتر محمدجواد محمودی و خانم ها زهرا آیت اللهی، شیما سادات حسینی، دکتر مونس سیاح و دکتر بتول نامجو و نیز با استفاده از ایده های آقایان دکتر محمود گلزاری، حسین بستان و محمدرضا سالاری فر تدوین شده است.
کتاب شامل هفت فصل به شرح زیر می باشد:
– تشکیل خانواده (پیش از ازدواج)
– تشکیل خانواده (حین ازدواج)
– تحکیم خانواده
– ایمن سازی خانواده ها؛ آسیب ها و راهکارها
– فرزند آوری و فرزند پروری
– جمعیت

دانلود رایگان کتاب دانش خانواده و جمعیت

کتاب دانش خانواده و جمعیت و آموزش زندگی خانوادگی عملی حرفه ای برای تجهیز و توانمندسازی اعضای خانواده برای توسعه دانش و مهارتهایی است که باعث بهبود رفاه و تقویت روابط بین فردی از طریق یک رویکرد آموزشی ، پیشگیری و قوت می شود.

دانلود کتاب دانش خانواده و جمعیت ویراست سوم pdf

مهارت ها و دانش لازم برای عملکرد سالم خانواده به طور گسترده ای شناخته شده است:

مهارت های ارتباطی قوی

دانش توسعه انسانی معمول

مهارت تصمیم گیری خوب ، عزت نفس مثبت

روابط بین فردی سالم

هدف آموزش زندگی خانوادگی (به اختصار FLE) آموزش این زمینه های مهارت و دانش به اعضای خانواده در طول عمر و تقویت رشد مثبت فرد و خانواده است تا خانواده ها بتوانند عملکرد بهینه داشته باشند.

مربیان زندگی خانوادگی دارای دانش مبتنی بر رشته علوم خانوادگی هستند و آنها در زمینه ها و نقش های مختلفی استخدام می شوند. آنها مسائل اجتماعی – اقتصادی ، آموزشی ، مسائل خانوادگی کار ، فرزندپروری ، جنسیت ، جنسیت و موارد دیگر – را در چارچوب خانواده در نظر می گیرند.

آنها بر این باورند که مشکلات اجتماعی مانند سو مصرف مواد ، خشونت خانگی ، بیکاری ، بدهی و کودک آزاری را می توان از منظری که افراد و خانواده ها را به عنوان بخشی از سیستم های بزرگتر در نظر می گیرد ، به طور موثرتری برطرف کرد.

مربیان زندگی خانوادگی خود خانواده ها را قادر می سازند تا از دانش در مورد عملکرد سالم خانواده برای جلوگیری یا به حداقل رساندن مشکلات استفاده کنند.

فایل پی دی اف دانش خانواده و جمعیت ویراست سوم

حمایت خانوادگی به دلایل مختلفی برای افراد مهم است که بیشتر آنها مربوط به بهزیستی شخصی شما است. خانواده برای افراد مهم است زیرا مزایایی را برای سلامت جسمی ، عاطفی و روانی شما فراهم می کند که در هیچ جای دیگری یافت نمی شود.

خانواده رفاه عمومی را برای افراد بهبود می بخشد

طی سالهای متمادی ، تحقیقات به طور مداوم نشان می دهد که کودکانی که با والدین متاهل و بیولوژیکی خود زندگی می کنند ، از رفاه کلی بهتری نسبت به کودکانی که در سناریوی دیگری زندگی می کنند، برخوردار هستند. در این نوع خانواده ها ، بچه ها و والدین وقت زیادی را با هم می گیرند ، اغلب امنیت اقتصادی بیشتر است و پریشانی عاطفی کمتری وجود دارد.

خانواده ها استرس شخصی را کاهش می دهند

نشان داده شده است که روابط خانوادگی با افزایش عزت نفس و کاهش اضطراب ، به ویژه برای جوانانی که در معرض خشونت قرار دارند ، موجب کاهش استرس می شود. این پیوند محکم می تواند به عنوان نوعی سپر محافظ عمل کند و احساس تعلق در اوقات ناخوشایند را فراهم می کند.

کتاب دانش خانواده و جمعیت

وعده های غذایی خانوادگی به رژیم های غذایی سالم کمک می کنند

در تمام سنین ، خانواده هایی که با هم وعده های غذایی می خورند رژیم های غذایی سالم تری دارند که شامل خوردن صبحانه ، میوه و سبزیجات فراوان و غذاهای فرآوری شده کمتر است.

این انتخاب های غذای سالم بنیادی ایجاد می کند که تا پنج سال بعد برای نوجوانان ادامه دارد. پدربزرگ و مادربزرگ هایی که به تنهایی غذا می خورند بیشتر احتمال دارد که از وعده های غذایی صرف نظر کنند و غذاهایی با ارزش غذایی کمتری بخورند ، بنابراین زمان وعده های غذایی خانوادگی در هر نسل مهم است.

اوراق قرضه اولیه خانوادگی به تنظیم احساسات شخصی کمک می کند

کودکانی که روابط جوانی خانوادگی را در سنین جوانی تجربه می کنند ، هنگام گزارش بزرگتر ، کنترل و تنظیم بیشتری بر احساسات خود نشان می دهند. افرادی که کنترل بیشتری بر تنظیم احساسات خود دارند ، خودآگاه هستند و می توانند از هر نوع احساسی با روش های مناسب و سالم کنار بیایند.

دانلود کتاب دانش خانواده و جمعیت ویراست دوم pdf

نزدیکی خانوادگی به مردم کمک می کند تا طولانی تر زندگی کنند

در یک مطالعه طولانی مدت اخیر ، محققان دریافتند بزرگسالانی که هیچ رابطه نزدیک با اعضای خانواده به غیر از همسر ندارند تقریباً دو برابر بیشتر از بزرگسالان با روابط نزدیک خانوادگی هستند.

نتایج حاصل از این مطالعه همچنین نشان داد بسیاری از روابط فامیلی قوی از چند رابطه فامیلی قوی بیشتر سودمند بوده و پیوندهای خانوادگی بیش از پیوندهای دوستی زندگی را طولانی تر می کنند. به نظر می رسد نکته خاصی در مورد اعضای خانواده وجود دارد که باعث می شود مردم به گونه ای که هیچ شخص دیگری نمی تواند احساس حمایت و خوشبختی کند.